Klacht

Klachtenregeling CKE 
Cultuur & Kunst Eindhoven (CKE) verzorgt jaarlijks honderden cursussen en heeft veel verschillende activiteiten in scholen en buurten. Wij doen er alles aan om de cursus, lessen, voorstellingen, activiteiten en/of het verblijf van onze gasten zo aangenaam mogelijk te maken. Toch kan het voorkomen dat je niet tevreden bent over onze dienstverlening. Aarzel dan niet en laat ons jouw verbeterpunten weten. Alleen dan kunnen we je helpen én er zelf van leren. Ben jij (als cursist, ouder/verzorger van een kind dat bij ons een cursus of les volgt, vereniging, school of bezoeker) op welke manier dan ook ontevreden over CKE? Dan kun je een klacht indienen.  

Mondelinge klacht
Heeft de klacht direct te maken heeft met een activiteit, les of cursus, ligt het voor de hand dat je dit eerst met de betreffende docent of medewerker bespreekt. Vaak is na zo’n gesprek het probleem opgelost. Kom je er niet uit? Dan dien je een schriftelijke klacht in en gaat de formele klachtenregeling in werking.  

Schriftelijke klacht 
Een schriftelijke klacht dien je in bij de klachtenadministratie. Dat kan via het online klachtenformulier. Liever offline invullen? Dan print je onderstaande PDF en vult deze vervolgens in. Die mail je terug via klacht@cke.nl of geef je af bij de receptie van CKE aan de Pastoor Petersstraat 180. Geen printer? Geen probleem, dan haal je het klachtenformulier op bij de receptie van CKE. De baliemedewerkers zorgen er vervolgens voor dat het ingevulde formulier bij de klachtenadministratie terecht komt. 
Op het formulier vertel je jouw verhaal, liefst zo kort en concreet mogelijk. En je vult jouw contactgegevens aan. Na het indienen van de klacht krijg je van ons een ontvangstbevestiging. De klachtencommissie behandelt klachten vertrouwelijk en legt deze vast in een vertrouwelijk digitaal klachtenregister. Hiermee verbeteren we onze dienstverlening.  

Reactie van CKE 
Binnen 14 dagen (2 werkweken) krijg je een inhoudelijke reactie op je klacht. Als dat om wat voor reden niet lukt, laten we je dat bijtijds weten.  

 

Klik hier om online een schriftelijke klacht in te dienen 

Klik hier voor de printbare PDF 

 

Ongewenst gedrag 
CKE staat voor een veilig en respectvol klimaat voor iedereen: cursisten, leerlingen, medewerkers, vrijwilligers, ZZP-ers, deelnemers, huurders en bezoekers. In zo’n werkklimaat past geen seksuele intimidatie, pesten, discriminatie, agressie en geweld. Hiervoor heeft CKE een gedragscode. Is er volgens jou sprake van ongewenst gedrag? Dan kun je de klachtenprocedure doorlopen. Het is ook mogelijk om dit via een externe vertrouwenspersoon te doen. Deze is niet werkzaam bij CKE en heeft een geheimhoudingsplicht. Je kunt dit doen via de Landelijke Meldlijn Klachtenregistratie.  

Landelijke Meldlijn Klachtenregistratie 
CKE is aangesloten bij de Landelijke Meldlijn Klachtenregistratie. Hier kun je vertrouwelijk je verhaal doen. Als je dit wil, bijvoorbeeld als je er met CKE niet uitkomt? Dan bel je de landelijke meldlijn via 0800 – 0204204. Deze is 7 dagen per week en 24 uur per dag bereikbaar. Naast professionele opvang door goed opgeleide vertrouwenspersonen, is er ook een uit experts bestaande klachtencommissie.